Usuari anònim
Connectar
26/09/2024 04:26:30 Ajuntament Sant Pere de Riudebitlles :: Inici:: Tràmits i Gestions :: Informació del Procediment

Ajuntament Sant Pere de Riudebitlles



Llicències d'obres majors



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Descripció S'ha de sol·licitar la llicència d'obra quan les obres a realitzar tinguin una complexitat tant tècnica com constructiva i econòmica que suposin alteració del volum de l'ús objectiu de les instal·lacions i serveis d'ús comú, afectin al disseny exterior, a la fonamentació, a l'estructura o a les condicions d'habitabilitat o seguretat dels locals de negoci en sòl residencial i per les quals es requereix, per a la seva tramitació i consecució, projecte tècnic.
Forma d'inici Instància de part.
Subjecte La persona interessada o el seu representant.
Termini de presentació Durant tot l'any, prèviament a l'inici de les obres.
Lloc de presentació - Al registre electrònic de l'Ajuntament, així com a la resta de registres electrònics de les administracions a les quals es refereix l'article 2.1. Llei 39/2015.
- A les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'estableixi.
- A les representacions diplomàtiques i oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
- A les oficines d'assistència a registres. Adreça PLAÇA ERES, 1, 08776 Sant Pere de Riudebitlles.
- A qualsevol altre oficina/registre que estableixin les disposicions vigents.

Import Ordenança fiscal núm. 20 Taxa per llicències o la comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme.
Taxa: 0,5% del pressupost (Article 6è).
Exempcions, bonificacions i reduccions (Article 4art).

Ordenança fiscal núm. 5 Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
Exempcions, bonificacions i reduccions (Article 4art).
Impost: 2,4% del pressupost (Article 6è).

Ordenança fiscal núm. 7 Taxa per aprofitament especial del domini públic local a favor d'empreses explotadores de serveis de subministraments d'interès general.
Període impositiu i meritació de la taxa (Article 7è).

Consulta les Ordenances fiscals (web municipal)
Òrgan gestor Obres, urbanisme i activitats.

Òrgan que resol Resolució d'alcaldia.

Termini màxim de resolució i notificació 3 mesos.
Efectes del silenci administratiu Positiu. Tret que la sol·licitud tingui com a conseqüència que es transfereixin, al sol·licitant o a tercers, facultats relatives al domini públic o al servei públic, o que es tracti d'obres de nova planta quan no s'hagin complert els deures exigits per la normativa urbanística aplicable i el planejament, o per la manca d'informes preceptius i vinculants d'altres administracions que siguin determinants per l'atorgament de la llicència. En aquests supòsits es considerarà desestimada.
Recursos possibles Recurs de reposició, previ al contenciós-administratiu, davant l'alcaldia de l'Ajuntament, en el termini d'UN MES a comptar a partir de l'endemà de rebre la present notificació.

Contra la denegació expressa al recurs de reposició podrà interposar recurs contenciós-administratiu, en el termini de 2 MESOS, comptats a partir del dia següent a la notificació, davant del Jutjat d'aquesta jurisdicció.

Si transcorregut el termini d'UN MES des de la interposició del recurs de reposició no hagués recaigut resolució expressa, aquest s'entendrà desestimat, podent interposar recurs contenciós-administratiu en el termini de 6 MESOS, comptats a partir del dia següent a aquell en què es produeixi la desestimació, davant del Jutjat d'aquesta jurisdicció.

Pot, a més, interposar qualsevol altre recurs o reclamació que estimi oportú.

Observacions L'atorgament de la llicència d'obres no autoritza el tall ni l'ocupació de la via pública (bastides, maquinària, materials de construcció, tanques provisionals, contenidors, etc.) que requerirà d'autorització específica, tret que la pròpia llicència ho especifiqui expressament.

Devolució de fiança Si en finalitzar l'obra desitja que se li retorni la fiança i/o aval, haurà de sol·licitar-ho mitjançant el tràmit "Comunicació de finalització d'obres i devolució de fiança".
Anar al tràmit
Administració No es podrà desenvolupar cap actuació a edificis/construccions/espais coberts amb presència d'aus protegides sense la pertinent autorització expressa (Decret Legislatiu 2/2008, de 15 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de protecció dels animals, per la Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i de la biodiversitat i per l'article 334 del Codi Penal.). L'autorització i vigilància de la presència d'aus protegides en edificis i les seves possibles afectacions és competència del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya; contacte de consulta: scbiodiversitatbcn.tes@gencat.cat.
Data d'actualització 16/04/2024